oficjalny blog audycji Rap Sesja, której możesz słuchać w każdą niedziele o 22:00 w Radiu Kampus 97,1 fm www.radiokampus.waw.pl
RSS
wtorek, 27 października 2009

Primo - oto playlista z ostatniej audycji:

1. PRZ - Dyscyplina

2. Saigon - Come on baby

3. Royce Da 5"9 - Gun harmonizing

4. Projekt Nasłuch - Litr za litr

5. Hilltop Hoods - Hard road

6. Slaughterhouse - The One

7. Juelz Santana - Days of our lives

8. Supersci - Get

9. Eis - 07.02.83

Secundo - przy okazji numeru Hilltop Hoods wspominałem na antenie o niesamowitym koncercie jak zagrał ten skład razem z australijską orkiestrą. Tutaj link do jednego numeru z tego wydarzenia. Ogarnijcie bo warto

Tertio - w piątek w pubie Indeks na Krakowskim Przedmieściu odbędzie się kolejna edycja legendarnej Bitwy o Indeks. Zawsze cieszyła się ona opinią lokalnej kuźni talentów, a wielu mc's, którzy dziś cieszą się dużą estymą na największych bitwach w kraju, zaczynało właśnie w Indeksie i tam szlifowało swoje sceniczne umiejętności. Bitwa bez napinek, z dużą dozą śmiechu i z luźną, nienapiętą , indeksową atmosferą. Całość nakręca rzecz jasna Duże Pe, a ocenia publika. Tym razem przed bitwą fristajlową odbędą się również trzy zmagania w konwencji Grind Time. Albi vs Trzy-Sześć; VTZ - Murzyn MC; Marcin - Fresz. Wpadajcie do Indeksu w piątek o 18.00.

 

18:06, muflon_truflon
Link Komentarze (2) »
piątek, 23 października 2009

hejooo

miło, że słuchaliście nas ostatnio. Mam nadzieje, że w najbliższą niedziele też wygospodarujecie sobie czas tak żeby o 22 móc włączyć Radio Kampus. Nie zwalniamy tempa w temacie fristajlu. Tym razem usłyszycie nagrania z 1 eliminacji Wojny o Wawel. Jakaś walka, może fragmenty innych, może jakieś wywiadziki. Się zobaczy. Jeszcze wszyscy nie zdąrzyli ochłonąć po WBW a tu już nowa okazja to fristajlowej wczuty. Oprócz tego trochę dobrej muzyki, może jakiś free na żywo(o ile mój mózg po melanżu w Kato będzie w stanie nadążyć za słowem i bitem). Tak, że tak. Jak jesteś skejtem to słuchaj tylko tego. Jak nie jesteś to też.

Mieszkańcom Kato przypominam, że 1 eliminacje Wojny o Wawel odbywają się właśnie u was, już jutro(czyli w sobotę). Więcej info: www.wojnaowawel.com

A skoro już przy freestyle'u i Katowicach jesteśmy to... Dziś kiedy słuchałem muzyki w opcji shuffle przypadkiem włączył mi się ten oto freestyle Tedego, CNE i Borixona z Alchemii IGS'a. Moim zdaniem jeden z najlepszych(jeżeli nie najlepszy...) polskich studyjnych fristajli. Trochę się pozmieniało w przyjaźniach na tej naszej lokalnej scenie hip-hopowej, co?

pamietacie? czy juz zapomnieliscie?

18:25, muflon_truflon
Link Komentarze (3) »
środa, 21 października 2009

Pora żeby na tym blogu zaczęło się dziać coś więcej niż tylko podawanie playlisty z ostatniej audycji i opisów co robiła twoja dziewczyna na ostatniej imprezie. Ok, tego ostatniego też jeszcze nie było, ale pamiętaj, mamy materiały. Może wrzucimy je w świątecznym wydaniu.

W każdym razie zgodnie z zapowiedzią obudzi się stary dobry blogowy Muflon i miło, że dzieje się to z okazji bitwy dwójki przekozackich fristajlowców zza oceanu(no i z okazji tego, że Real właśnie dostał drugą bramkę od Milanu. puta madrid!). Thesaurus i Illmaculate, nie wiem czy trzeba wam przedstawiać te ksywki, mam nadzieje, że nie, ale jeśli tak to napiszę tylko, że obaj stanowia absolutny top amerykańskiego battle freestyle. TheSaurus wygrał 2 razy Scribble Jam(ichniejsze WBW), Illmac zrobił to raz, za to w wielkim stylu. Obaj razem wygrali w duecie dwa razy WRC, bardzo prestiżową bitwę dwójek, w której udział brali mc's z całego świata. Obaj w środowiskach fristajlowych dażeni są - całkowicie zasłużenie - ogromnym respektem. Z tym pierwszym łączy mnie kosmiczna harmonia dusz. Kiedy ja wygrałem WBW w 2006, TS wygrał Scribble Jam. Kiedy ja przejebałem finał WBW 2007, TS przejebał finał Scribble Jam 2007. I aby dopełnić nasze losy, w 2008 wygraliśmy WBW/Scribble Jam w tym samym dniu. Jak dostane telegram o śmierci TheSaurusa chowam się do bunkru. Coż, dygresja na własny temat to oczywiście moja specjalność, natomiast wracając do meritum, w necie ukazała się walka między tymi dwoma wielkimi postaciami amerykańskiego freestyle'u.

Jednak, tutaj małe zastrzeżenie, nie jest to bitwa fristajlowa. W Stanach ostatnimi czasy za sprawą grindtime.com bardzo popularna stała się konwencja walk na pisanki. Owszem, zawodnicy w miarę potrzeby korzystają ze swoich skillsów fristajlowych aby ripostować, ale generalnie skupiają się na jechaniu napisanych wersów. Można powiedzieć, że to wykonywanie dissów na siebie na żywo(z zastrzeżeniem, że pozostaje tutaj zachowany dystans do tego co rymują, tak jak we fristajlu). W takiej właśnie konwencji zmierzyli się dwaj wyżej opisywani. Oto walka(linkuje tylko część pierwszą, dalsze już sami znajdziecie):

Moja ocena jest podobna jak sędziów. Walka prze prze przezajebista, jednak z wyraźnym wskazaniem na Illmaca, który włożył w nią więcej serca, jakby bardziej mu zależało i na prześmiewcze wersy TS (rzecz jasna kozackie. mój faworyt to ten z wypinaniem z fotelika) odpowiadał dużo bardziej personalnymi wtętami. Drugie wejście Illmaca było na tyle dobre, że autentycznie miałem ciary na plecach.

Ta walka natchnęła mnie żeby nieco szerzej omówić zjawisko Grind Time'u, który w rodzimej wersji nazywany jest Burzą Mózgów. Na początek linki do dwóch moich ulubionych pojedynków w tej formule. Pierwsza to walka między dwoma azjatami Tantrum i Dumbfoundead, którzy w żartobliwej atmosferze wymyślają coraz to lepsze wersy o swoim pochodzeniu. Druga to walka między dwoma mc's, którzy, delikatnie mówiąc, nie przepadają za sobą i tutaj Grind Time przyjmuje rzeczywiście charakter zastępczy dla nagrywania na siebie dissów. Dużo emocji i przemistrzowskie wersy Okwerdza. W obu wypadkach daje linki tylko do pierwszych części.

Jak widać konwencja jest bardzo barwna i daje okazję usłyszeć linijki dużo bardziej przemyślane niż te na fristajlowych bitwach. Jednak, nie zmienia to faktu, ze dziś oglądając TS vs Illmac zastanawiałem się czy to wszystko nie staje się zbyt ciężkie, zbyt osobiste. Świetnie się to ogląda, ale zarazem tak ostre wersy jak te Illmaca do TS nie sądzę żeby mogły przejść bez uczucia, że to nie tylko zabawa, że ci ludzie, którzy na codzień się przyjaźnią jednak część rzeczy mówią sobie na serio. Ja mam takie uczucie, że to może momentami stać się zbyt ostre jeżeli przełożymy to na polski, pozbawiony luzu i dystansu grunt. I piszę to jako jeden z najbardziej zdystansowanych i bezkompromisowych w swoim podejściu do tego co można komuś powiedzieć na scenie fristajlowców. Np. ostatnio dostałem propozycję żeby walczyć w takiej konwencji z Procentem, ale sympatia jaką dażę tego człowieka nie pozwoliłaby mi na publiczne wygłaszanie ostrego dissu pod jego adresem, natomiast robienie czegokolwiek na pół gwizdka czy w opcji light nie uważam za sensowne. Tak jakoś mi się wydaje na dzień dzisiejszy... Może nieco bardziej oswoje się z tą konwencją kiedy na stałe zagości ona w Polsce. A jak za pewne wiecie, jest ku temu okazja bo Trzy Sześć i Solar postanowili uruchomić w Polsce "Burzę Mózgów", walki na kształt Grindtime'u i już teraz na youtubie można obejrzeć starcia między Albim i Nekkiem oraz między Solarem i TrzySześciem. W obu nie brakuje dobrych linijek, więc warto sprawdzić. Następne walki będą nagrywane przy okazji fristajlowej Bitwy o Indeks 30 października(wrzucę tu jakieś info jak będe znał dokładną godzinę), a może i my w Rap Sesji kiedyś pokusimy się o zrobienie czegoś takiego.

22:49, muflon_truflon
Link Komentarze (5) »
wtorek, 20 października 2009

bang bang bang!

to dzwiek strzalow z giwer gwiazd naszego rapu. Zanim wszyscy sie wystrzelamy zapoznajcie sie z playlista drugiej Rap Sesji. I zamiast wchodzic na facebooka wchodzcie na nasz blog. Przez te pierwsza witryne rozgorzaly juz dwa beefy, przez nasz blog jeszcze zaden, wiec wniosek prosty - wchodzisz na rapsesja.blox.pl = masz bezpieczny zywot. Rap Sesja jest jak kevlar.

Odrazu ostrzegam, ze playlista tu umieszczona moze sie lekko roznic od tego co dzialo sie naprawde w radiu bo pisze z pamieci, ale raczej obedzie sie bez pomylek. Natomiast bez pomylek nie obylo sie w niedziele podczas audycji. Niestety plyta sie cos zle nagrala i zamiast koncowki kawalka "Thank you" Jaya-Z(wielka szkoda bo 3 zwrotka to przeeeekot) i "Podrozy do zrodel czasu" Procenta i Jana Nowickiego uslyszelicie na szybkosci wrzucony inny utwor z plyty Galimatias "2012". Postaramy sie aby takie pomylki wiecej sie nie zdarzaly. Oto playlista:

1. Brother Ali - Tight rope

2. Flint - Formalnosci

3. Pezet - Biznes

4. Q-Tip - Johnny is dead

5. Notorious B.I.G. - Juicy

6. Skiboj feat. Pan Wanxx - Skandale

7. Jay-Z - Thank you

8.Proceente feat. WSZ - 2012

 

W necie znalazlem ripy pierwszy dwoch Rap Sesji, wiec jezeli ktos ma ochote nauczyc sie ich na pamiec i wyrecytowac mi je ktorejs nocy gdzies przy jakims barze to ma okazje. Problem jest taki, ze pierwszego nie sciagalem, wiec moze to byc rownie dobrze niemieckie porno, ale nikt na forach sie nie skarzyl wiec albo jednak jest to rzeczywiscie nasza audycja albo udany pornos. Natomiast z drugim ripem kwestia jest taka, ze ktos pocial audycje tak, ze zostala tylko nasza gadka i fristajle, bez muzyki. Tak czy siak, oto one:

Pierwsza audycja:

http://odsiebie.com/pokaz/6110744---3dc1.html

Druga audycja:

http://odsiebie.com/pokaz/6266784---77a4.html

pozdrawiam i zachecam do sluchania nas w nastepna niedziele. Na pewno powiemy cos o pierwszych eliminacjach Wojny o Wawel ktore odbeda sie dzien wczesniej, na pewno poleci tez cos z mixtape'u DJ Tuniziano, a co dalej to zobaczymy. Wszelkie pytania w komentarzach. Dziewczyny wszelkie nagie zdjecia na mojego maila.

 

 

21:26, muflon_truflon
Link Komentarze (2) »
sobota, 17 października 2009

czesc

jutro druga Rap Sesja. Zgodnie z zapowiedziami w studio pojawi się gość. Z wiadomych przyczyn pierwszym raperem, który zawita do naszej audycji będzie Flint.  W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o WBW, które Flint zwyciężył. Będzie więc okazja spytać go o refleksje po zwycięstwie. Pogadamy również o jego planach na przyszłość, konfliktach z innymi mc's, a także o jego nowym fristajlowym mixtapie "Radosny Futbol 2", który będzie do wygrania również w trakcie jutrzejszej audycji.

Rzecz jasna nie zabraknie też freestyle'u. Tym razem na żywo.

Zachęcamy do słuchania jutro o 22.

Sugestie odnośnie pytań do Flinta możecie zostawiać w komentarzach.

A tutaj zostawiam wam link do świeżej walki między mną a 3-6, która odbyła się pare dni temu w Białymstoku. Sądzę, że jest ona całkiem całkiem niezła (jak i cała bitwa. prawdopodobnie będe też linkował kolejne walki) i warto sprawdzić. Piękne wejście Trzysia na temat.

 

20:18, muflon_truflon
Link Komentarze (9) »
poniedziałek, 12 października 2009

Tym razem bardzo krótka bo mieliśmy sporo materiałów związanych z WBW. Tym niemniej trochę dobrego rapu nie zabrakło. Oto playlista:

1. Promoe - New Day

2. Kid Cudi feat.Kanye West, Common - Make her say

3. B.O.B. - I'll be in the sky

4. Asher Roth - I love college

5. Dizkret - Atak klonów

6. Kanye West - Champion

7. Ortega Cartel feat. Mielzky - Rap

 

Dzięki że nas słuchaliście i mam nadzieje, że nawet bez exclusive'ow w postaci fragmentow finału WBW też będziecie sprawdzać naszą audycję. W tym tygodniu w studio razem z nami pojawi się gość więc możecie spodziewać się freestyle'u na żywo. Na blogu też pewnie coś się będzie działo także zachęcam do jego stałego odwiedzania.

Big up

23:45, muflon_truflon
Link Dodaj komentarz »
piątek, 09 października 2009

Mic check one two one two

Siemanko siemanko

od najbliższej niedzieli (11.10) na antenie Akademickiego Radia Kampus (97,1 fm / www.radiokampus.waw.pl) ruszamy z zupełnie nową audycją poświęconą subkulturze hip-hopowej - RAP SESJĄ.

To co będzie stanowić wyróżnik tej audycji to nastawienie na live acty, rap na żywo, freestyle itd itp. Chcemy żeby w tej audycji jak najwięcej rzeczy działo się na żywo. Możecie się spodziewać, że przynajmniej raz na dwa tygodnie w studiu pojawi się z nami ktoś kto będzię ożywiał audycję swoimi fristajlami/numerami granymi na żywo.

Drugim elementem, który ma stać się domeną Rap Sesji jest promowanie polskiego undergroundu. W żadnym innym radiu nieinternetowym i w żadnej innej audycji nie usłyszycie tyle rapu z polskiego podziemia. Chcemy aby wartościowi artyści, którzy do tej pory znani byli tylko na internetowych forach mieli okazję wypłynąć na szersze wody(czy jak to sie tam mówi...). Świeże numery, rozmowy z twórcami i newsy ze świata undergroundu - to wszystko będzie na bank.

Rzecz jasna nie znaczy to że w Rap Sesji będzie leciał tylko polski under. Będziemy puszczać wszystko co przypadnie nam do gustu, od Lil'Wayne'a przez Atmosphere po L.U.C. No dobra, z tym L.U.C. przesadziłem, ale generalnie nie zamykamy się.

Żeby nie być gołosłownym już w pierwszej audycji szykujemy mocne uderzenie fristajlowe. Tym razem nie na żywo, ale nikogo to chyba nie zmartwi, jeżeli dodam, że chodzi o finał WBW. Planujemy puścić finał oraz jedna wybraną przez nas walkę z finałowej imprezy WBW, która odbędzie się dzień wcześniej.

Rap Sesję prowadzą:

Muflon (www.myspace.com/muflonfree)

Puoć (www.myspace.com/niestetyniemammyspace'a)

Słuchaj:

każda NIEDZIELA, GODZ. 22.00

RADIO KAMPUS: 97,1 FM W WARSZAWIE lub WWW.RADIOKAMPUS.WAW.PL

 

Zachęcamy też do odwiedzania tego bloga. Będziemy tu umieszczać playlisty z ostatnich audycji, informacje o najbliższych audycjach i o ciekawych imprezach, a także muflonowe rozkminy rapowo-publicystyczne, ciekawe linki itd.

18:02, muflon_truflon
Link Komentarze (3) »